Városlista
2024. május 6, hétfő - Ivett

Hírek

2016. November 21. 07:46, hétfő | Külföld
Forrás: Kertész Róbert, az MTI tudósítója jelenti:

Dízelbotrány - Milliókat követel a Volkswagentől a londoni polgármester

Dízelbotrány - Milliókat követel a Volkswagentől a londoni polgármester

Több millió font kártérítésre tart igényt a Volkswagentől Sadiq Khan, London polgármestere.

Khan a hivatala által vasárnap nyilvánosságra hozott közleményben a német járműgyártó csoport tavaly kirobbant a teszteredmény-hamisítási botrányával indokolja az összesen 2,5 millió font (900 millió forint) kártérítési követelést.

A londoni polgármester szerint a brit főváros közlekedésének irányításáért felelős városházi cég, a Transport for London (TfL) hozzávetőleg ennyi bevételtől esett el a londoni belvárosi behajtási díjból a hamisított - a mindennapi használat során mértnél sokkal alacsonyabb - gyári szennyezőanyag-kibocsátási értékek után járó engedmények miatt.

A londoni közgyűlés 2003-ban honosította meg az akkor napi 5 fontos, azóta 11,50 fontra (4200 forintra) emelt behajtási díjat, amelyet minden négy- vagy többkerekű, belső égésű motorral hajtott, nem tömegközlekedési vagy egyéb közszolgálati jármű vezetőjének ki kell fizetnie, ha hétköznap reggel hét és este hat óra között kocsijával átlépi a belvárosi fizetős zóna határát. A díjfizetési kötelezettség alól csak az elektromos és hibridüzemű, vagy igen alacsony károsanyag-kibocsátású magánautók tulajdonosai kapnak mentességet vagy kedvezményt.

Sadiq Khan a Volkswagen nagy-britanniai érdekeltségének is elküldött felhívásában hangsúlyozza, hogy a TfL adatai szerint Londonban 500 ezer Volkswagen - illetve a járműipari csoport által gyártott egyéb modell, köztük Audi, Skoda és Seat - közlekedik. Közülük 80 ezer, 2009-2015 között gyártott dízelmotoros példányba szerelhették be azt a szoftvert, amely érzékeli, ha a motor teljesítményét laboratóriumi körülmények között mérik, és ekkor a mindennapi használatnál jobb szennyezőanyag-kibocsátási értékeket produkál.

A londoni polgármester közölte: a Volkswagentől várt kártérítést a városháza teljes egészében olyan londoni iskolák megsegítésére fordítaná, amelyek különösen szennyezett levegőjű negyedekben működnek.

Sadiq Khan felszólította a német autógyárat arra is, hogy részesítse kártérítésben azokat a londoniakat, akik a teszthamisító szoftverrel felszerelt Volkswagen gyártmányokat jóhiszeműen megvásárolták.

Hivatalos becslések szerint évente 9400 londoni hal meg olyan betegségekben, amelyeket közvetlenül vagy közvetve a szennyezett városi levegő okoz.

A VW saját adatai szerint világszerte 11 millió olyan dízelmotoros Volkswagen-modellt adhattak el, amelyekbe bekerült a hamis méréséi eredményeket produkáló szoftver.

A botrány az Egyesült Államokban robbant ki, és a Volkswagen eddig 15 milliárd dollár költséggel járó visszavásárlási, javítási és kártérítési programról jutott egyezségre az amerikai hatóságokkal.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 06. 12:42, hétfő | Külföld

Nem hadászati nukleáris fegyverek bevetését imitáló hadgyakorlatot rendelt el az orosz elnök

Utasította az orosz fegyveres erők vezérkarát Vlagyimir Putyin orosz elnök, hogy készüljön fel egy olyan hadgyakorlatra, amelyen nem hadászati nukleáris fegyverek használatát fogják gyakorolni

2024. Május 02. 06:45, csütörtök | Külföld

Molotov-koktélt dobtak egy varsói zsinagógára

A gyanú szerint egy lengyel állampolgárságú fiatalember próbálta meg felgyújtani szerdán a Nozyk zsinagógát Varsóban, a politikai vezetők elítélték a történteket.

2024. Április 29. 17:26, hétfő | Külföld

Európai Autógyártók Szövetsége: sokkal több töltőpont szükséges az uniós klímacélok eléréshez

Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát kell telepíteni 2030-ig az uniós klímasemlegességi célok eléréséhez

2024. Április 29. 17:24, hétfő | Külföld

Romlott áprilisban a gazdasági hangulat az euróövezetben és az EU-ban

Áprilisban a várt javulás helyett romlott a gazdasági hangulat az euróövezetben és az EU-ban az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatósága, a DG ECFIN (Directorate General for Economic and Financial Affairs) hétfői jelentése